Hardlopen door het Hogeland. Het is bijzonder om af en toe achterom te kijken. In december 2020 zette ik mijn eerste stappen: een bescheiden rondje van 250 meter. Dat was de allereerste keer dat ik een run vastlegde. In 2021 begon het echte werk. Het plan was destijds de halve marathon van New York rennen, maar toen de coronapandemie roet in het eten gooide, liet ik me niet stoppen. Op 5 juni van dat jaar voltooide ik alsnog mijn eerste halve marathon in eigen land.



Nu, jaren later, hardlopen door het Hogeland is die passie uitgegroeid tot een serieuze missie. Sinds 13 januari volg ik een strak schema: vier keer per week hardlopen. Het is niet zomaar wat rondjes rennen; elke training is een stap dichter bij die ene dag: zondag 31 mei. Dan sta ik aan de start van mijn allereerste Marathon van Groningen.



Hardlopen door het Hogeland als voorbereiding
Vandaag, op deze Hemelvaartsdag, vinkte ik weer een halve marathon van 21,1 kilometer af door het Hogeland. Terwijl de kilometers onder mijn schoenen doorglijden, voel ik me een bevoorrecht mens. Het weidse Groninger landschap, de eindeloze luchten en de rust van de landweggetjes geven me de energie die ik nodig heb voor deze uitdaging.
Mijn missie voor de Marathon van Groningen
Deze marathon loop ik met trots, maar ook met een groter doel voor ogen. Ik ren voor het Beatrix Kinderziekenhuis. Ik wil mijn sportieve grens verleggen om een bijdrage te leveren aan de zorg en het welzijn van de kinderen in dit bijzondere ziekenhuis.
Nog maar 17 dagen te gaan. De voorbereiding zit er bijna op, het aftellen is begonnen. Gas erop!

Hardlopen voor het Beatrix Kinderziekenhuis
Wil je mij aanmoedigen tijdens mijn eerste marathon en tegelijkertijd het Beatrix Kinderziekenhuis steunen? Elke donatie, hoe klein ook, maakt een verschil.
Doneer hier: actiepagina
Help ook mee! Samen maken we het verschil voor de kinderen in het Beatrix Kinderziekenhuis.
















